Cazacu Angelica

Cazacu Angelica
14-02-2018

Profesor titular de fizică-chimie, gradul didactic I

Absolventă a Facultăţii de Chimie, Universitatea „A.I. Cuza” Iași, licențiat în chimie – fizică, cadru didactic al Școlii Gimnaziale „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi de la înființarea acesteia, noiembrie 1989.

„În mare parte, viața poate fi înțeleasă dacă se exprimă prin limbajul chimiei. Chimia este o limbă internațional, o limbă pentru toate timpurile, o limbă carte explică de unde venim, ce suntem și încotro ne îndreptăm. Limbajul chimiei are o mare frumusețe estetică și face legătura între științele fizice și științele biologice.” (Arthur Kornberg – biochimist american)

„Oricine renunță să înveșe este bătrân, chiar dacă are 20 sau 80 de ani. Oricine continuă să învețe rămâne tânăr. Cel mai important lucru în viață este să-ți păstrezi propria minte tânără.” (Henry Ford)

„Educația nu este cât de mult ai memorat, nici măcar cât știi. Este capacitatea de a diferenția între ceea ce știi și ceea ce nu știi.” (Anatole France)

„Școala are rostul să te ridice undeva de unde să-și fie rușine să mai cobori” (Paul Louis Lambert)

„Educația nu este pregătirea pentru viașă; educașia este însăși viața.” (John Dewey)

Profesorul trebuie să fie un ghid, care îndrumă eforturile receptive ale elevilor, un ghid competent, inteligent, imaginativ, sensibil, cu elevat gust estetic și amabil, pentru ca prin întregul său comportament, să introducă în lecție dimensiunea estetică, să sensibilizeze elevii și astfel să creeze condițiile necesare realizării comportamentelor unei educații implicite, singura validă sub aspect psiho-pedagogic și didactic. Orizontul lui cultural-artistic trebuie să fie întins și să-i permită a stabili, spontan, referiri la artele conexe, ale căror limbaje trebuie să-i fie accesibile. Nu îmi pot imagina un profesor opac față de universurile sensibile ale operelor, rece și distant în relațiile cu elevii sau, mai rău, posomorât, refractar comunicării libere și deschise cu discipolii săi. Profesorul ideal trebuie să abordeze studiul obiectului pe care-l predă, nu ca scop în sine, ci ca mijloc de realizare a obiectivelor educaționale.

Toate materialele prezentate în acest website sunt proprietatea ȘCOLII GIMNAZIALE „MIHAIL KOGĂLNICEANU” DOROHOI. Nu puteti folosi aceste materiale fara acordul ȘCOLII GIMNAZIALE „MIHAIL KOGĂLNICEANU” DOROHOI