Școala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi - Scurtă descriere

Școala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi - Scurtă descriere
19-01-2038

 Informații generale

 
Şcoala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi, jud. Botoșani e o instituție de învățământ relativ tânără, care a fost inauguratǎ la 1 noiembrie 1989, prin Dispoziţia nr.438 din 3 octombrie 1989 a Comitetului Executiv al Consiliului Popular, judeţul Botoşani. Școala este situatǎ în cartierul Plevna.
 
La vremea înființării, școala număra 35 de clase cu 1263 elevi. Peste 10 ani, în anul şcolar 1998-1999, numărul de clase a crescut la 52, iar numărul elevilor a ajuns la 1755. În prezent avem 25 de clase cu 676 elevi.
 
Şcoala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi este o unitate deschisă pentru elevi, părinţi şi cadrele didactice tinere care doresc să lucreze la şcoala noastră, în contextul mesajului indus în zona oraşului Dorohoi de rezultatele obţinute în ultimii ani de către colectivul nostru didactic şi de elevi. Şcoala promovează spiritul de echipă ca factor dinamizant al triadei şcoală - familie – comunitatea locală, într-un climat stimulativ, care asigură tuturor  elevilor şanse egale la educaţie şi posibilitatea valorificării depline a calităţilor native ale acestora.
 
Şcoala este cea care veghează la siguranţa fizică şi emoţională a elevilor ca factori activi  în procesul educativ şi la posibilitatea ca aceștia să devină cetăţeni responsabili şi implicați în societate. Şcoala devine un mediu primitor pentru părinţi, răspunde nevoilor acestora şi oferă sprijinul necesar pentru ca ei să se poată implica în procesul de învăţare.  La nivelul şcolii s-au pus bazele Asociaţiei „M.K. DOR-Pǎrinţi pentru copii”  care a fost infiinţată în scopul atragerii şi gestionării legale a resurselor financiare pentru creşterea calităţii activităţilor din şcoală.
 
Evoluția școlii
 
Primul deceniu de existenţă a şcolii a fost unul al afirmării identităţii ei în contextul şcolilor din zona Dorohoi şi din judeţ, pe de o parte, iar pe de altă parte, a fost unul al strângerii rândurilor colectivului nostru didactic, de elevi şi de părinţi. Nu greşim dacă afirmăm că am evoluat de la „a fi o formaţie de lucru” la „a deveni o forţă” în sensul asigurării unui învăţământ de calitate, convinşi fiind că educaţia este un dar, nu o povară. 
 
În mod fericit, primul deceniu de existenţă a şcolii s-a încheiat prin atribuirea denumirii: Şcoala cu clasele I-VIII, Nr.8 „Mihail Kogălniceanu” (prin dispoziţia nr.127 din 22 iunie 1998 a Inspectoratului Şcolar Judeţean Botoşani, începând cu 1 iulie 1998). La 31 octombrie 1998, într-o atmosferă entuziastă şi emoţionantă, greu de repetat în viitor, cu alte ocazii, a fost dezvelit bustul lui Mihail Kogălniceanu.
 
De asemenea, şcoala este participant activ în derularea a numeroase proiecte şcolare dintre care se pot aminti:
- Derularea proiectului şcolar Comenius „Înfrăţire prin Internet” în parteneriat cu şcoli din Franţa, Germania, Spania, Anglia; 
- 17.02.2004 – şcoala primeşte certificatul European Label pentru proiecte inovative în domeniul predării şi învăţării limbilor străine, decernat de Comisia Europeană; pagina web a şcolii noastre a fost postată pe site-ul Agenţiei Socrates ca exemplu de bună practică;
- participări la cursuri de formare Comenius (burse) în Italia, Franţa, Anglia, Cipru începând cu 2003 (9 cadre didactice);
- proiect şcolar Comenius „Legendele noastre – legendele voastre” în parteneriat cu şcoli din Germania, Franţa, Polonia şi Turcia;
- coordonatori ai proiectului  şcolar Comenius „Roads to the Roots” în parteneriat cu şcoli din Bulgaria, Turcia şi România.
- Proiect Erasmus+ ”Multicultural Aspects în Our Schools”, 2017-2020
- Proiectul Comunitatea Marginalizată Plevna- program integrat de măsuri de intervenție, Apel POCU/140/4/2 ”Reducerea numărului de comunități marginalizate (non-romă), aflate în risc de sărăcie și excluziune socială, prin implementarea de măsuri integrate”.
 
De-a lungul anilor, am avut elevi care au strălucit prin performanţe. Alţii le-au urmat îndeaproape sau au dovedit că educaţia primită în şcoala noastră le-a asigurat cheia succesului şi a împlinirii lor socio-profesionale. Școala s-a făcut remarcată în ultimii ani prin faptul că a obținut rezultate deosebite la Evaluarea Națională, reușind să surclaseze școli de elită  botoșănene. Astfel, instituția nostră a ocupat locuri fruntașe în ierarhia pe județ, situându-se printre primele zece în ultimii cinci ani , obținând note de 9 și 10 atât la limba și literatura română cât și la matematică și înregistrând un procent de promovabilitate greu de egalat.
 
În anul școlar 2014-2015, 14 elevi au obținut note de 9 și 10 la limba și literatura română, 22 de elevi au avut note de 9 și 10 la matematică, media generală la limba română a fost de 8,35, media generală la matematică a fost de 8,26 iar media generală EN – 8,30.
 
În anul școlar 2015-2016, 27 de elevi au obținut note de 9 și 10 la română și 20 de elevi au avut astfel de rezultate la matematică, media EN limba română  - 8,55, media EN matematică – 7,76, iar media generală EN s-a ridicat la 8,15, cu o promovabilitate de 96,9%.
 
În anul școlar următor, 2016-2017, un număr de 21 de elevi s-au bucurat de note de 9 și 10 la limba română și 22 de elevi au avut medii cuprinse între 9 și 10 la matematică, media generală EN limba română fiind 8,31 și la matematică 7,61 iar media generală EN a fost de 7,96, cu promovabilitate de 95,07%.
 
„8ează pentru Şcoala 8!” a constituit deviza școlii de-a lungul timpului,  punctele cheie ale echipei manageriale fiind atragerea populației școlare și realizarea unui învățământ de calitate în concordanță cu exigențele societății contemporane. 
 
Resurse umane
 
Populaţia şcolarǎ în anul şcolar 2017-2018:
- Numǎr de elevi (primar-374, gimnazial-326);
- Numǎr de clase- 25;
- Mediul de provenienţǎ (urban 93 %, un numǎr de 15 elevi provin din familii monoparentale iar 99 elevi au unul sau ambii pǎrinţi care lucreazǎ în strǎinǎtate).
 
Personalul şcolii:
- Personal didactic: 42;
- Personal didactic auxiliar: 4;
- Personal nedidactic (muncitori calificați– 2; îngrijitori- 4; paznici- 2);
Calitatea personalului didactic (toate cadrele didactice fiind calificate):
- 16 învǎţǎtori, din care 9 profesori învăţământ primar, toţi cu gradul didactic I;
- 25 profesori (14 cu gradul didactic I, 4 cu gradul didactic II, 4 cu definitivat, 3 debutanţi);
- 1 psiholog şcolar.
 
Baza didactico-materială
 
În momentul de faţă, şcoala dispune de 18 săli de clasă dotate modern (toate sălile sunt dotate cu calculator, videoproiector, tablă magnetică și conexiune internet), din care 3 săli pentru programul „Step by Step”, 2 săli de clasă cu mobilier pentru clasă pregătitoare, laboratoare de chimie/fizică, informatică, Centru de Documentare şi Informare, sală de sport modernă, cabinet de consiliere psihopedagogică, cabinet medical, cabinet metodic profesori, săli pentru secretariat, profesori, directori, centrală termică pe gaz, conexiune la internet, spaţiu verde – Parcul „Mihăiţă”.
 
Misiunea școlii
 
Școala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu” asigură dimensiunea europeană în educația elevilor, formarea și dezvoltarea unor competențe curriculare și a unor valori atitudinale care să le permită adaptarea cu succes la o societate a cărei vârstă va fi cea a oamenilor educați.
 
Viziunea școlii
 
Școala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu” Dorohoi își propune formarea elevilor ca personalități armonioase, creativ-pragmatice, interogative, încrezătoare în forțele proprii, atașate valorilor autentice, naționale și europene, capabili să devină cetățeni implicați într-o societate competitivă.
 
Director,
Prof. Luca Otilia-Stela
 
Director adjunct,
Prof. Mihai Iordana-Daniela

Toate materialele prezentate în acest website sunt proprietatea ȘCOLII GIMNAZIALE „MIHAIL KOGĂLNICEANU” DOROHOI. Nu puteti folosi aceste materiale fara acordul ȘCOLII GIMNAZIALE „MIHAIL KOGĂLNICEANU” DOROHOI